樂在英文學習中 唱歌學英文 - Señorita

英文程度:初中級

今天來唱歌學英文,選定的歌曲是Señorita2019年加拿大歌手尚恩·曼德斯和美國籍古巴裔歌手卡蜜拉·卡貝優合出的一首膾炙人口的歌曲現就將歌曲中值得一學的詞彙及不假手他人的翻譯提供如下供大家參考囉。歌曲翻譯先自己來,再參照網路上的翻譯,有助學習印象深刻喔!歌曲影片連結我放在貼文底部喔。

 

詞彙整理

señorita未婚小姐(西班牙語)


ya 你(you)的口語表達


drip off fall in,滴下、滴落


sapphire 深藍色的、藍寶石的


Tequila Sunrise 一種加入紅石榴糖漿與柳橙汁的雞尾酒調酒,被譯為龍舌蘭日出,或音譯為特吉拉日出


damn 用於強調後頭用字的程度,例如歌曲中“it wasn't so damn hard to leave ya”,強調有多難。


undress 脫下衣服、去除(傷口等)繃帶


a long time coming 終於、早該發生的事


hook 鉤住、勾起


all along 一直、自始至終


 

歌詞翻譯

I love it when you call me señorita

我喜愛你以西語稱呼我為小姐


I wish I could pretend I didn't need ya

我希望我可以假裝我不需要你


But every touch is ooh la la la

但每一個觸碰都是嚕啦啦的美好


It's true, la la la

確實美好,啦啦啦


Ooh, I should be running

噢,我該跑走


Ooh, you keep me coming for ya

噢,你讓我一直為你而來

 

Land in Miami

在邁阿密降落


The air was hot from summer rain

夏雨帶來的熱氣


Sweat dripping off me

汗溼我身


Before I even knew her name, la la la

甚至在我知道她的名字前,啦啦啦


It felt like ooh la la la

這感覺就像嚕啦啦的美好


Yeah, no

耶,不


Sapphire moonlight

湛藍月夜


We danced for hours in the sand

我們在沙灘漫舞數小時


Tequila sunrise

啜飲龍舌蘭日出


Her body fit right in my hands, la la la

她的身體恰入我懷裡,啦啦啦


It felt like ooh la la la, yeah

這感覺就像嚕啦啦的美好,耶

 

I love it when you call me señorita

我喜愛你以西語稱呼我為小姐


I wish I could pretend I didn't need ya

我希望我可以假裝我不需要你


But every touch is ooh la la la

但每一個觸碰都是嚕啦啦的美好


It's true, la la la

確實美好,啦啦啦


Ooh, I should be running

哦,我該跑走


Ooh, you know I love it when you call me señorita

噢,你知道我喜愛你以西語稱呼我為小姐


I wish it wasn't so damn hard to leave ya
我真希望與你分離不是這麼難的事


But every touch is ooh la la la

但每一個觸碰都是嗚啦啦的美好


It's true, la la la

確實美好,啦啦啦


Ooh, I should be running

噢,我該跑走


Ooh, you keep me coming for ya

噢,你讓我一直為你而來

 

Locked in the hotel

關在飯店裡


There's just some things that never change

有些事就是永不改變


You say we're just friends

你說我們只是朋友


But friends don't know the way you taste, la la la

但朋友不會知道你品嚐的方式,啦啦啦


'Cause you know it's been a long time coming

因為你知道這事終於發生了


Don't you let me fall, oh

你別讓我陷入,噢

 

Ooh, when your lips undress me

噢,當你的唇卸下我的防線時


Hooked on your tongue

我們舌吻


Ooh love, your kiss is deadly

摯愛,你的吻令我無法喘息


Don't stop

不要停止

 

I love it when you call me señorita

我喜愛你以西語稱呼我為小姐


I wish I could pretend I didn't need ya

我希望我可以假裝我不需要你


But every touch is ooh la la la

但每一個觸碰都是嚕啦啦的美好


It's true, la la la

確實美好,啦啦啦


Ooh, I should be running

噢,我該跑走


Ooh, you know I love it when you call me señorita

噢,你知道我喜愛你以西語稱呼我為小姐


I wish it wasn't so damn hard to leave ya

我真希望與你分離不是這麼難的事


But every touch is ooh la la la

但每一個觸碰都是嚕啦啦的美好


It's true, la la la

確實美好,啦啦啦


Ooh, I should be running

噢,我該跑走


Ooh, you keep me coming for ya

噢,你讓我一直為你而來

 

All along I've been coming for ya

我自始至終為你而來


And I hope it meant something to ya

我希望這對你而言意味著什麼


Call my name, I'll be coming for ya

呼喊我的名,我就會為你而來


Coming for ya, coming for ya, coming for ya

為你而來,為你而來,為你而來

 

For ya (oh, she loves it when I come)

為你(喔 她喜愛我來)


For ya

為你

 

Ooh, I should be running

噢,我該跑走


Ooh, you keep me coming for ya

噢,你讓我一直為你而來

 

歌曲影片連結

https://www.youtube.com/watch?v=xq866Q7GUlc

arrow
arrow

    EnjoyLearningEng 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()